A sikerhez vezető út

A sikerhez vezető út

Huszonöt éve önálló márkaként az egyik legfontosabb hazai ágazati cég a Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft., amely jubileumi rendezvényére számos partnerét, ügyfelét meghívta, hogy velük együtt ünnepelje a közös gazdasági és szakmai sikereket. A rendezvény után Lengl Tamás ügyvezető válaszolt kérdéseinkre:

  • Jó termék, jó árak, szorgalmas piackutatás…? Ön szerint mi az évszázados múltú, de önálló márkaként 25 éve sikeres Bábolna Takarmány titka?
  • A sikerességet mindig egy keretben, feltételrendszerben érdemes értékelni. A Bábolna Takarmány sikeressége abban foglalható össze, hogy a saját maga és a piac által meghatározott lehetőségeket, kihívásokat az elmúlt 25 évben a Bábolna Takarmány  márkanév mögött dolgozó emberek a legtöbbször jól értékelték, azonosították, és e kihívásokra jó válaszokat adtak. A siker legfontosabb mércéje mégis az, hogy a vevőink napról napra minket választanak, amikor a takarmányrendeléseiket leadják. A sikeres cégek cégéletkora az elmúlt 30 évben 40-50 évről 20 év alá csökkent, tehát az új feltörekvő cégek és a kihívások mindig arra ösztökélnek bennünket, hogy megújuljunk. Ezt tartom a sikeresség legfontosabb feltételének. Megújulni azonban csak akkor tudunk, ha a környezet, amiben dolgozunk, biztos alapot ad erre. A Bonafarm Cégcsoport, a Bonafarm Mezőgazdaság olyan hátteret biztosít a Bábolna Takarmány márkanév napi működéséhez, mely a jövőben is alapja a sikernek. A rendezvényen kiemelte, hogy a Bábolna-érzést kiemelkedő értéknek tartja. Az új és visszatérő kollégák családias munkahelynek nevezik a társaságot.
    A siker mögött mindig emberi döntések, értékítéletek állnak. ott a szubjektív elem: amikor azonos árak, minőségek mellett az dönt, hogy a Bábolna Takarmány márkát képviselő kolléga kicsoda, milyen érzelmekkel beszél a cégről, a márkáról. És ez az érzelem sokkal hitelesebb egy olyan kolléga szájából, akit átjár a Bábolna-érzés. Ez az érzés mindig egy családias hangulathoz kötődött, kötődik. Ez egy nagy család a hibáival, problémáival együtt, de semmiképpen nem gépies multicég. Ezt kiemelkedő értéknek tartom, ezt meg kell őriznünk.
  • Geszti Péter a nyitottságra, a kényszermentes megújulásra és a rugalmas alkalmazkodásra fókuszálta a hallgatóság figyelmét. Önnek mit jelentenek e fogalmak?
  • A Geszti Péter által említett értékekkel én és hitem szerint a cégvezetés is teljesen egyetért, azonosulni tud, akar. Hogy egy megújulás mennyire kényszermentesen valósul meg, hogy mennyire tudunk rugalmasak lenni, az a nagyobb kihívás: egy 500 fős cégben, még ha az elvek, értékek tiszták is, a megvalósítás, az egyéni alkalmazkodás a nehezebb feladat. Itt visszautalnék a Bábolna-érzés családias voltára, amivel ezeket a nehézségeket is könnyebben meg tudjuk közösen oldani.
  • 700 vevő-partnerük kiszolgálásában 49 olyan kolléga is részt vesz, akik 25 éve a Bábolna Takarmány márka mögött tevékenykednek.
  • Mint említettem, a Bábolna Takarmány márka mögött dolgozó kollégák a legfontosabbak: akár 25 éve, akár kevesebb ideje teszik ezt. Természetesen a munka eredményét, mint minden cégnél, a számok-adatok mutatják objektíven. E fő számaink a munkánk eredményeként folyamatosan javulnak. Az árbevétel és az eredmény évről évre nő, új termékeink a piacon és a különböző vásárokon sikereket érnek el. A tevékenységünket egyre több védjeggyel tudjuk igazolni.A jövő egyik legbiztosabb sikertényezőjeként a Bonafarm Csoport a takarmánygyártásba beruház, a technológia, a gyártás, a vevő-kiszolgálás valamennyi területén folyamatosan évről évre jelentős invesztíciók valósulnak meg. Nagyon bízom abban, hogy a közeli jövőben új, korszerű gyártóbázissal is növelni tudjuk a vevőink elégedettségét, mely elégedettség a Bábolna Takarmány márka értékét adja.

 

Hasonló bejegyzések